nazwa:   
hasło:     
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie
rejestracja szukaj wiadomości profil

Kwasy lipohydroksylowe (lipohydroxy acids) LHA

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu Forum Urody Strona Główna » Retinoidy i kwasy
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Zobacz poprzedni temat / Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Saskia


Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 502


Wysłany: Pią Mar 09, 2007 10:55
Temat postu: Kwasy lipohydroksylowe (lipohydroxy acids) LHA
Odpowiedz z cytatem


The use of hydroxy acids on the skin: characteristics of C8-lipohydroxy acid
http://www.blackwell-synergy.com/doi/full/10.11...2165.2007.00296.x
W tekscie znajduje sie przeglad hydrokwasow, efektow ich stosowania i porownanie z pochodnymi kwasu salicylowego LHA (majacymi dzialanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne, zluszczajace, stosowanymi w leczeniu tradziku i lupiezu)
Cytat:

Summary

The hydroxy acids are widely used in skin creams because of their exfoliating and rejuvenating effect on photoaged skin. As a member of this family, the salicylic acid derivative known in the literature as 2-hydroxy-5-octanoyl benzoic acid or β-lipohydroxy acid has also been proposed as an exfoliant and as a treatment of photoaged skin and acne. This article reviews the effects of the hydroxy acids and compares them to those of the salicylic acid derivative. We propose the name C8-lipohydroxy acid (C8-LHA) for this derivative to differentiate it from other related compounds. The lipophilic nature of C8-LHA and its relatively slow penetration in the skin afford it an exfoliating effect that is efficient at low concentrations. It appears to have antimicrobial, anti-inflammatory, and anticomedogenic properties, which make it effective against acne. Its antifungal and exfoliating properties are also likely to prove useful in combating dandruff.

Introduction

Natural organic acids such as the so-called fruit acids are frequently used in cosmetic and dermatologic products to induce exfoliation of the outermost stratum corneum. The alpha-hydroxy acids, such as glycolic, lactic, malic, tartaric, and citric acids, are the most popular, but salicylic acid, often referred to as a beta-hydroxy acid, is also widely used. The intensity of the exfoliating effects of hydroxy acids on the skin depends to a large extent on the concentration and the formulation of the cream or lotion, but these organic acids also have intrinsic properties that can have subtly different effects on the skin. This article reviews the effects of some of the more widely used alpha-hydroxy acids and salicylic acid and compares them to a derivative of salicylic acid that we refer to as C8-lipohydroxy acid (C8-LHA), also known in the literature as 2-hydroxy-5-octanoyl benzoic acid or beta-lipohydroxy acid (LSA). Based on the following published and unpublished findings, it can be seen that C8-LHA has unique properties that make it suitable for wider applications.

Chemical and physical properties

The alpha-hydroxyl acids (AHA) contain a hydrocarbon chain of varying length, with a carboxyl end group (-COOH) followed by a hydroxyl group (-OH) attached to the next carbon atom (the alpha position after the acid group). Chemically, they correspond to the general structure: R-CHOH-COOH, where R represents a hydrocarbon chain (mostly short), which may include other groups, for example, additional acid groups. The smallest in the AHA family is glycolic acid (GA; HOCH2COOH) with a molecular weight of 76, followed by lactic, malic, tartaric, and citric acids. Salicylic acid (SA), on the other hand, although frequently referred to as a beta-hydroxy acid, has a benzene ring structure and is therefore more correctly known as 2-hydroxybenzoic acid. 1 With a carboxyl group linked to the first carbon atom and the hydroxyl group attached to the second carbon atom of the 6-carbon-ring, SA has a molecular weight of 138. A major physico-chemical difference between SA and the AHAs is that the latter are soluble in water, whereas SA is not.

The SA derivative, C8-LHA, with a molecular weight of 264, has an eight-carbon acyl fatty chain linked to the fifth carbon of the benzene ring (Fig. 1). It was developed by L’Oréal Recherche in the late 1980s and has appeared in the literature under various names. We propose the use of the name C8-lipohydroxy acid to clearly differentiate it from other SA derivatives and to unite the various names previously used. The added fatty group makes C8-LHA more lipophilic than its parent, which may account for its different properties and resulting advantages. As a first point, it has a much lower skin penetration as shown by several studies in vitro and in vivo.

The penetration of a substance through human skin can be assessed using a Franz diffusion chamber and skin samples. In such experiments, the amount of C8-LHA that penetrates deeper than the stratum corneum after 16 h contact time is significantly lower than its parent acid, SA, in the same vehicle (Table 1). Thus, only about 6% of C8-LHA was found to penetrate deeper than the stratum corneum after 16 h vs. 58% of SA. The diffusion of SA through the skin is roughly similar to that of GA.

Skin penetration can also be assessed in vivo using the standard stripped skin method. 2 The procedure involves applying a substance onto the skin followed by rinsing (water/alcohol) 30 min later. Strips of stratum corneum are then harvested using adhesive tape and analyzed for their content of the test substance. The "stored" concentration gives an estimation of the level of penetration through the skin over a 4-day period. 2 Using this test method, 17.1% of applied C8-LHA was found in the stratum corneum vs. 9.7% of SA, which supports the hypothesis that C8-LHA remains stored in superficial layers of the stratum corneum (C. Montastier, L’Oreal Recherche, data on file).

Biologic properties

The stratum corneum is the outermost part of the epidermis. It is a continually renewing structure whose basal layer is generated by mature newly cornified keratinocytes from living epidermis and whose apical surface is abraded by exfoliation (i.e., the shedding of corneocytes). The stratum corneum can be subdivided into the basal stratum compactum, where the corneocytes are tightly packed, and the apical stratum disjunctum, where they are more loosely packed.

The exfoliation (or desquamation) process, as far as the hydroxy acids are concerned, is poorly understood, but involves the detachment of corneocytes from each other by breaking the desmosomes (corneosomes), which are the intercellular "rivets" that bind corneocytes together. 3 The corneocyte integrity is therefore largely maintained and there is no alteration of the internal keratin fibers. 4 The "keratolytic effect," referred to by some early studies in the field, is therefore a misnomer as there is no lysis of keratin. 5 The term "peeling," also used in conjunction with exfoliation, has been adopted by certain laboratories following the observation that higher concentrations of hydroxy acids (as often used by trained dermatologists) cause the shedding of the stratum disjunctum in relatively large sheets. Peeling is of particular interest for the acute treatment, or "resurfacing," of photoaged skin. An integral part of the exfoliation process, at least in theory, is the stimulation of epidermal renewal, with a possible increase in cell division and rate of tissue development. It is well established that the hydroxy acids can promote exfoliation and there is some evidence that they stimulate epidermal renewal (see below).

Exfoliant activity

The daily application of creams containing 4% GA or other AHAs over several weeks has been found to accelerate normal desquamation of the stratum disjunctum and result in a more compact stratum corneum. 5,6 Similarly, creams containing 2% SA or C8-LHA were found to enhance the shedding of corneocytes and reduce the thickness of the stratum corneum. 7-10

Ultrastructural studies of the skin show that hydroxy acids target in particular the central desmosomes in the stratum disjunctum, resulting in a reduced coherence between the layers of corneocytes but leaving the corneocytes in sheets. 4,6 The penetration of SA and the AHAs is relatively rapid and consequently the breakdown of central corneosomes occurs throughout the stratum corneum. 4 Some authors contend that their exfoliating effect extends even deeper than the stratum corneum. 5 C8-LHA, on the other hand, appears to have a more restricted action due probably to its lipophilic nature and its relatively slower penetration. This molecule causes the desmosome to fracture at the stratum disjunctum/compactum interface, where it produces relatively "clean" breaks (see Fig. 2) and therefore more closely mimics the physiologic process. 4 Examination of detached skin fragments has revealed that C8-LHA treatment is more likely to result in the shedding of isolated intact corneosomes than does SA. 9

From a clinical perspective, this type of cell detachment renders the skin smooth and a thinner stratum corneum is more flexible and less prone to wrinkling and cracking. 5 In controlled trials, volunteers regularly report improvements in skin smoothness and hydration. 9,11 The positive effects of such treatment are unsurprisingly more apparent in older individuals than in young individuals. In clinical trials using 1% C8-LHA in young (mean age 22 years) and old (mean age 58 years) volunteers, only the latter group reported significant improvements in self-perceived parameters such as softness, tonicity, and comfort of the skin (C. Montastier, L’Oreal Recherche, 1995, data on file).

Stimulation of epidermal renewal and extracellular matrix

The capacity of the hydroxy acids to stimulate the division and maturation of keratinocytes has been suggested for a number of years. 12,13 But since early investigations related the process of exfoliation to mild wounding and inflammation, the interpretations of increased epidermal thickness and cell division were questionable. It now seems more certain that the effect of low concentrations of hydroxy acids does not evoke an inflammatory response 14-16 and indeed SA may even be anti-inflammatory. 17

In animal models, topically applied GA and SA have been found to increase epidermal cell division 13,18 and in some experiments, a wave of cell proliferation has been observed 12–16 h after topical application. 19 Several authors have reported that, in human biopsy material, hydroxy acid treatment significantly increases the thickness of basal and suprabasal layers of the epidermis, while it tended to decrease the thickness of the stratum corneum. 10,14,16,18-22 Some investigators have, however, failed to observe an increase in cell division with SA treatment. 7,8,23 The reason for this discrepancy is not clear.

In isolated human skin, 1.5% C8-LHA has been found to significantly increase cell renewal vs. control and vs. 5% SA. 9,10 An order of potency for this response has been established: 0.05% all-trans-retinoic acid (RA) > 2% C8-LHA >> 10% GA. 22

Besides stimulating basal cell division, it is likely that the hydroxy acids also induce the production of structural proteins and other components of the epidermis. For example, lactic acid was found to increase the levels of stratum corneum ceramides 24 and glycosaminoglycans 14; GA was found to increase the expression of collagen genes and hyaluronic acid in the dermis and epidermis 25; and C8-LHA (1–5%) dose-dependently stimulated collagen formation in a human reconstructed skin model (D. Asselineau, L’Oreal Recherche, data on file) and increased the fillagrin content in human skin biopsies (C. Montastier, L’Oreal Recherche, 1995, data on file).

The molecular signals involved in this apparent "class effect" of hydroxy acids on epidermal cell proliferation remain elusive. One hypothesis is that the metabolism of the lamellar lipids released by these acids could constitute a signaling system. 26 Others have evoked the changes in the mechanical forces acting on the stratum compactum, which could stimulate physiologic responses. 15

Photoaging and the effects of UV

Ultraviolet (UV) exposure induces a wide range of damaging chemical reactions in skin. 27 Chronically exposed skin becomes photoaged, a condition characterized by a thicker dermis (degradation of the elastic fiber network with accumulation of breakdown products and deposition of lysozyme) and a thinner epidermis with cellular atypia and loss of polarity, irregular pigmentation, wrinkling, and coarseness. 27-29 The use of chemical peeling agents, laser resurfacing, or topical retinoids can reverse some of the signs of photoaging. Although the gold standard for treatment is tretinoin, 30,31 the efficacy of the hydroxy acids has been repeatedly reported. 14,32-35

Thus, in histologic studies, following the topical application of 0.05% tretinoin, one can observe hyperplasia of the epidermis with elimination of dysplasia and atypia, melanosome dispersion, and the induction of dermal collagen formation. 30,36 The use of relatively high concentrations of GA, citric acid, or lactic acid (25%) over 6 months (twice daily application) can also induce hyperplasia, with decreased atypia, improved dispersion of melanosomes, and thicker elastin fibers. 14 SA at high concentration (30%) was also found to induce hyperplasia and improve the dispersion of melanosomes. 32

Three randomized, double-blind, placebo-controlled clinical studies have shown that AHAs have a moderate efficacy in counteracting the effects of chronic cutaneous photodamage. These include the high concentration/short duration application of 50% GA cream over 4 weeks, 34 and the low concentration/long duration topical treatment with 5% GA over 3 months or 8% GA or lactic acid over 6 months. 35,37 In all three studies, clinical assessment revealed significant improvement in the condition (e.g., appearance, pigmentation, and texture of treated skin).

Two percent C8-LHA has been found to significantly reduce the frequency of melanosome clusters, increase basal epidermal thickness, and produce an ensemble of changes that resemble those induced by RA. 22

When applied thrice daily, a low concentration (0.3%) of C8-LHA was found to slightly but significantly reduce skin pigmentation induced by daily exposure to suberythemal ultraviolet (UV) dose (0.8 minimal erythema dose) in 15 subjects, male and female, 18–50 years of age, skin phototype III, as measured by colorimetry (D. Moyal, L’Oreal Recherche, data on file).

In a clinical study on humans, another clear difference between the hydroxy acids emerges from various levels of sensitivity of treated skin when exposed to UV radiation. The AHAs appear to increase skin sensitivity to UV radiation 38,39 and consequently enhance UVB-induced skin damage. 16 In contrast, following the daily application of C8-LHA, the skin's resistance to UV-induced damage was increased: the minimal erythema dose raised to 210 mj/cm2 vs. 140mj/cm2 for both untreated and placebo-treated controls (C. Montastier, L’Oreal Recherche, 1994, data on file).

This protective effect of C8-LHA (and, to some extent, its parent, SA) can be explained by its antioxidant properties. It can inactivate the oxygen singlet (1O2) without reacting with it and quench the superoxide anion ( , see below). It also reacts avidly with hydroxyl radicals (as generated in vitro by the Fenton reaction: 50% inhibition at 1.0 µmol/2 mL) to produce 2,5-dihydroxybenzoic acid, which is an excellent scavenger of the superoxide anion (IC50%: 0.04 µmol/2 mL; I. Beck & M. Hocquaux, data on file). Whereas the reaction with C8-LHA produces almost entirely 2,5-dihydroxybenzoic acid, the reaction with SA generates three different products: 2,3-dihydroxybenzoic acid, 2,5-dihydroxybenzoic acid, and catechol. 40

Comedolytic activity

The first-line treatment for patients with mild to moderate acne is generally via the topical route. Ideally, an antiacne therapy should have comedolytic and anticomedogenic activity and either some anti-inflammatory or antibacterial potency. RA is effective in having good comedolytic and anticomedogenic activity, 41 whereas the alpha-hydroxy acids, apart from their use in an initial peeling, 42 are of limited help. In contrast, C8-LHA has a marked affinity for the comedo and some antibacterial effects that make it of value to improve or alleviate such skin conditions.

The density and size of microcomedones on the face can be measured by the microscopic analysis of cyanoacrylate skin surface strippings. The effect of daily application of 2% C8-LHA to one side of the face was compared to untreated opposite side in patients with facial comedonal acne (n = 14) using this method for evaluation. After a 1-month treatment, C8-LHA was found to decrease the number of follicular casts by 47% (P < 0.01) compared to untreated site and the cumulative follicular size by 54% (P < 0.01). 43 Similar results were reported in 14 acne-prone women for the treatment of postsummertime acne exacerbations where comedolytic effect was assessed using noninvasive UV light video recording combined with computerized image analysis. 44

Antibacterial activity

Salicylic acid is known to have antibacterial effects 45,46 and a coating of salicylic acid on catheters has been found to reduce the adherence of a wide variety of pathogenic bacteria. 47 C8-LHA was also found to have antibacterial effect. In their study in acne patients, Piérard and Rougier found that the bacterial population per volume of follicular cast was reduced by 21 ± 13% following 2% C8-LHA treatment and that bacterial viability was decreased. 43

Antidandruff activity

Dandruff is associated with the colonization of the scalp by yeasts of the Malassezia genus and in particular M. ovalis (Pityrosporum ovale). These microorganisms require an exogenous source of fatty acids in which to propagate and therefore areas of the head that have greater sebum production are particularly favored. 48 Topical antifungal agents such as ketoconazole and other azoles are effective in reducing the proliferation of yeasts, but other strategies such as low pH and high ionic strength have also been investigated. 49 The inclusion in shampoo preparations of low concentrations of AHAs or SA for their exfoliating action is frequent, but although the AHAs are not associated with any antidandruff activity, SA does show some protection against yeasts and dermatophytes. 46,50

Experiments using C8-LHA in vitro show that this derivative has an antimicrobial activity against M. ovalis (F. Turmel, L’Oreal Recherche, data on file) similar to that of commonly used antidandruff active ingredient octopirox (piroctone olamine). The diffusion of 150 µL of a 0.5% C8-LHA lotion produced 19-mm circles of yeast clearance whereas the same amount of 0.1% octopirox lotion (same vehicle) produced 10.5-mm circles.

Toxicity

At concentrations of 10% or less, the alpha-hydroxy acids present few adverse effects although burning, itching, and weeping have been reported. 35,37 The most common side effect following the application of GA at high concentration level is persistent erythema. 34 The safety of topical applications of AHAs in conjunction with exposure to UV light is, however, less clear 51 and the use of efficient sun blocks must be recommended.

Salicylic acid, at concentrations of 3% or less, presents very few adverse effects and is not a photosensitizer, nor it is phototoxic. 52 Similarly, C8-LHA shows a very good safety profile with lower irritation frequency compared to RA or GA. 22,53

Discussion

The evidence (Table 2) shows that the salicylic acid derivative C8-LHA induces exfoliation and a stimulation of epidermal renewal that are consistent with other members of the hydroxy acid family. However, with its lipophilic nature and its relatively slow penetration in the skin, its exfoliating effect appears more efficient and therefore lower concentrations remain effective.

The lipophilic nature of C8-LHA also explains in part its affinity for the sebum-blocked pores in acne sufferers, and its unique combination of antimicrobial, anti-inflammatory, and anticomedogenic properties make it a valuable weapon against this common skin condition. Its antifungal and exfoliating properties are also likely to prove useful in combating dermatophytes of the scalp that are known to provoke dandruff. This unique hydroxy acid is therefore endowed with features that are of significant cosmetic and dermatologic value.

Conclusion

C8-LHA occupies a special place among the hydroxy acids. In fact, it shares many of the other hydroxy acid activities. It also has exfoliating properties similar to those of RA. Moreover, C8-LHA is unique for its antifungal and antibacterial properties.


Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Eweliniator


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 58


Wysłany: Sro Sty 14, 2009 13:11
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Clinical tolerance and efficacy of capryloyl salicylic acid peel compared to a glycolic acid peel in subjects with fine lines/wrinkles and hyperpigmented skin
Cytat:
Results
Of the 44 volunteers who completed the study, at 12 weeks 41% of LHA-treated and 30% of GA-treated subjects demonstrated significant reduction of fine lines/wrinkles compared to baseline. Forty-six percent of LHA-treated subjects and 34% of GA-treated subjects showed significant reduction of hyperpigmentation compared to baseline. LHA treatment was better than GA peels, although there were no statistically significant differences between the two groups.
Conclusions
Five percent to 10% of LHA peel is generally safe and as effective as 20–50% GA peel in reducing facial hyperpigmentation and fine lines/wrinkles.

http://www3.interscience.wiley.com/journal/121502731/abstract

W skrócie: 5-10 % peeling LHA(capryloyl salicylic acid) jest tak samo skuteczny albo ciut lepszy od 20-50 % peelingu glikolowego w zmniejszaniu zmarszczek i przebarwień. Peeling wykonywano co 2 tygodnie przez 12 tygodni (for 12 weeks at biweekly intervals – 6 x ?) zwiększając sukcesywnie stężenie w zależności od tolerancji pacjenta- królika. Roztworu LHA nie zmywano z twarzy.
Niewątpliwie eksperyment ma coś wspólnego z peelingiem LHA La Roche posay – Biomedic ( LU http://tiny.pl/vmvx) . Jednorazowa dawka LHA Biomedic Peel na twarz i szyję wynosi 6,5 ml i nakładana jest w trzech warstwach . Skład buteleczki ; ALCOHOL DENAT. • CAPRYLOYL SALICYLIC ACID . Patyczek z wacikiem do nakładania peelingu dołączony do kompletu zawiera HAMAMELIS VIRGINIANA/WITCH HAZEL WATER•ALCOHOL DENAT. Nie zmywa się i nie neutralizuje peelingu. W moich okolicach 1 zabieg wychodzi 250 zł. Ponoć chociaż zawiera alkohol to specyficzna budowa LHA powoduje mniejsze podrażnienia niż w przypadku kwasu salicylowego .
Skoro LHA jest już dostępny w jednym ze sklepików to po co przepłacać no i te specyfiki typu prepeel są dość proste do wykonania domowym sposobem.
Tutaj kryptoreklama tego peelingu i produktów LP oraz kobiałka opowiadająca co jej z pyskiem dohtor robił http://tiny.pl/vmvs

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Nie Sty 18, 2009 9:59
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



Eweliniator napisał:

Skoro LHA jest już dostępny w jednym ze sklepików to po co przepłacać no i te specyfiki typu prepeel są dość proste do wykonania domowym sposobem.


Pod wpływem tego zdania zamówiłam kwas wtepędy i będę ćwiczyć z peelingiem.
Zastanawiam się tylko jakiego użyć podłoża - spirytusu czy pegu i od jakiego stężenie zacząć? 2 czy 5%?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ayem
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 1133


Wysłany: Nie Sty 18, 2009 23:05
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



aniam69 napisał:
Zastanawiam się tylko jakiego użyć podłoża - spirytusu czy pegu

ja bym jednak uzyl, po bozemu, spirytusu


Cytat:
i od jakiego stężenie zacząć? 2 czy 5%?

jesli ma to byc peeling to raczej 5%.

z tego co wiem twoja skora jest zahartowana takimi rzeczami jak atrederm etc, wiec sadze ze nawet 10% nie powinno zrobic na niej wiekszego wrazenia. LHA jest lagodniejsze od zwyklego salicyla, mozesz tez dac mniej warstw.

a, i nie zapomnij wczesniej przetrzec twarz alkoholem
Smile



Eweliniator napisał:
Tutaj kryptoreklama tego peelingu i produktów LP oraz kobiałka opowiadająca co jej z pyskiem dohtor robił http://tiny.pl/vmvs


jak dla mnie to jest calkiem jawna reklama, zadna tam krypto. i dobrze, przynajmniej wiadomo o co chodzi. tylko nie za bardzo wierze w istnienie tej calej Ewy, a jesli juz to nie pisala tego sama tylko zrobil to pracownik dzialu marketingu LRP, zaden laik nie wymyslilby czegos takiego:

Cytat:
Preparat oddziela skórę od środowiska zewnętrznego niczym silikonowy plaster. Dzięki kompleksowi materiałów [mineralow?](miedzi, cynku, manganu) szybko aktywuje produkcję nowych komórek.

no chyba ze spisywala z ulotki. brakuje jeszcze wszechobecnego "...otula skore jak niewidoczne cos tam"
Razz

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Nie Sty 18, 2009 23:42
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



ayem napisał:

ja bym jednak uzyl, po bozemu, spirytusu
jesli ma to byc peeling to raczej 5%.
z tego co wiem twoja skora jest zahartowana takimi rzeczami jak atrederm etc, wiec sadze ze nawet 10% nie powinno zrobic na niej wiekszego wrazenia. LHA jest lagodniejsze od zwyklego salicyla, mozesz tez dac mniej warstw.

a, i nie zapomnij wczesniej przetrzec twarz alkoholem
Smile


Dzięki za odpowiedź Ayem,choć 30% peeling salicylowy na pegu wrażenia na mojej gębie nie robi, to ja z tych co się nowości boją scare

Przetrę, przetrę, szacun za świetną pamięć Very Happy


ayem napisał:
no chyba ze spisywala z ulotki. brakuje jeszcze wszechobecnego "...otula skore jak niewidoczne cos tam"
Razz


kordełka... lub pierzynka

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ayem
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 1133


Wysłany: Pon Sty 19, 2009 1:19
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



aniam69 napisał:
choć 30% peeling salicylowy na pegu wrażenia na mojej gębie nie robi, to ja z tych co się nowości boją


dlatego osobiscie sceptycznie podchodze do obecnosci peg-u w peelingach

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:24
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Wkleję tu mój post z innego forum nt. peelingu LHA.

"Jakieś licho mnie podkusiło chyba i nałożyłam na gębę 10% LHA na czystym spirytusie!
Kurde, toż to jakiś cichy zabójca jest chyba! Ja - w moim własnym mniemaniu Leon Zawodowiec salicylu - wytrzymałam z tym 5 minut! W drugiej minucie zbielał mi nos (gdybym mogła ruszać gębą to bym się teraz śmiała, ale nie mogę ) i tylko on...

Ale po kolei:
przez te 5 minut następowała powolna eskalacja pieczenia. Zmywałam zimną wodą (z mydłem, a jakże), bo letnią odczuwałam jak wrzątek! Nawet zimna nie dawała ukojenia. Pieczenie constans, myślałam że zwariuję!

W tej chwili minęło 50 minut od zmycia. Piecze oraz pali jakby mniej, ale nadal porządnie.
Wyglądam jak głupek. Mój mąż określił to grzecznie: jakaś taka ogorzała jesteś, ale nie ma co kryć - mam rzodkiewkę w miejscu głowy. Rzodkiewkę w okularach, bo okolic oczu nie smarowałam i pozostały białe koła...

Obficie spryskalam twarz zimnym hydrolatem własnej roboty z porostu islandzkiego, nałożyłam stworzoną w biegu mieszankę z tegocomiałam i cierpię na myśl, że jutro muszę być w pracy.

Ciekawam co rano zobaczę w lustrze

Edit:

Siedem godzin później:

Dobrze jest. W lustrze przywitała mnie twarz w normalnych barwach, z lekko zaróżowionymi skrzydełkami nosa

Efekt jest doprawdy spektakularny. Skóra wygląda fantastycznie. Pory unicestwione, cera gładka, świetlista, jednolita.
Czekam na łuszczenie."

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Nie Mar 01, 2009 20:32
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Kontynuując:

Łuszczenie było symboliczne, a i nie jestem pewna, czy to zasługa LHA czy Atredermu.

Kolejny peeling zrobiłam tydzień po, i tym razem doceniając przeciwnika zastosowałam 5% i peg zamiast spirytusu.
Piekło chyba tak samo jak poprzednio, więc to cecha kwasu a nie skutek użytego rozpuszczalnika jak mylnie sądziłam.
Najgorsze jest, że pieczenie trwa dłuuugo po zmyciu kwasu. Pieczenie i burak. Do rana przemijają, ale do przyjemnych LHA na pewno zaliczyć nie można.
Zdanie o działaniu podtrzymuję.

Edit: Nie poddaje się, rozcieńczyłam 5% resztki z poprzednego zabiegu do ca 3%.
Łatwiej to utrzymać na twarzy (15 minut) niż poprzednie stężenia, ale i tak salicyl 30% to przy tym przyjemność. Burak jest mniejszy (w zasadzie tylko w rejonie ust, nosa i brody) ale jest i podszczypuje również tak samo w trakcie jak i po zmyciu.

Ciekawi mnie jak działa tonik, czy też taki uszczypliwy? Czy ktoś stosuje?
Następnym razem sprawdzę pH, bo może tutaj tkwi problem Question

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lucylla


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 154
Skąd: Gdansk

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 9:29
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Od dawna zamierzałam,a wczoraj zdecydowałam się zrobić pilling LHA.Piszę o swoich wrażeniach,może komuś się przydadzą.Stosuję Atrederm,więc zrobiłam przed 10dniową przerwę.Zrobiłam 5% LHA na 70% spirytusie, ładnie się rozpuścił.Wczoraj wieczorem nałożyłam na twarz kilka warstw,dokładnie 3.Na początku nie było żadnej reakcji,żadnego pieczenia, nic z tych rzeczy.Więc poszłam z tym pod prysznic.twarzy oczywiście nie moczyłam.W trakcie brania prysznica zaczęłam odczuwać szczypanie,które się nasilało coraz bardziej.Szczypało dosyć mocno,ale dało się wytrzymać. Wytrzymałam dokładnie nie wiem ile, ale 15-20 minut na pewno.Twarz zrobiła się czerwona,ale kolor nie był buraczany,a taki makowy Smile Zmyłam twarz mydłem,czoła nie zmywałam,bo tam skóra była najmniej czerwona.Nasmarowałam twarz lanoliną z Rossmana i poszłam spać.
Dzisiaj nie ma żadnego zaczerwienienia,skóra troszeczkę napięta,a na brodzie zauważyłam delikatne łuszczenie.Na pierwszy rzut oka łuszczenie chyba będzie,ale delikatne. I to dobrze,bo na łuszczeniu mnie nie zależało,zależało na dobrym oczyszczeniu.
Zauważyłam coś jeszcze o czym muszę napisać:w trakcie nakładania trochę pomasowałam twarz i kilka drobnych płytko umiejscowionych zaskórników wyszło.
Dla mnie ten pilling jest łagodny,żadnych podrażnień nie mam,dziasiaj spokojnie mogę wyjść do ludzi.
Po paru dniach napiszę o końcowych efektach.
.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Pon Mar 30, 2009 20:14
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Z gatunku: nie powtarzaj moich błędów

Wczoraj mnie podkusiło i zrobiłam sobie przyjemność w postaci peelingu 10%. Jako rozpuszczalnika użyłam mieszanki pegu, spirytusu i wódki.

Na większą część twarzy i dłonie nałożyłam 2 warstwy, na czoło i nos 4, na szyję 3. Wszystko w odstępach kilku minut.

Tradycyjnie szczypało. Nie tak, żeby drapać ściany (tak zaczęło dopiero po zmyciu) ale intensywnie.

Potrzymałam to w sumie 1,5 godziny bo mi się spać chciało i pożałaowałam zmywania. Lepiej było w tym spać niż to zmywać. Piekło niesamowicie. Koszmar Shocked

Burak nastąpił właściwie od razu i do rana nie zniknął całkowicie. W miejscu bruzd nosowo-wargowych rano powitały mnie czerwone paski. Zamaskowanie ich nie było proste. Pzostałych plam właściwie też.

Za to dłonie i szyja - IDEAŁ! Zero zaczerwienienia, podrażnienia i łuszczenia.

Z mordy wyglądałam dziś w pracy jak siedem nieszczęść Twisted Evil

Makijaż, a raczej szpachla (szpachel?) nałożona niby zadowalacąco jak na stan rzeczy rano, już przed południem opadła mi z hukiem wraz ze skórą.

Nie polecam nikomu pracującemu takich zabaw. Po raz kolejny obiecuję sobie, że następnym razem zrobię niższe stężenie albo wyceluję w dni wolne i co?

Ale, ale - są minusy dodatnie abzw
Pod okropnymi płatami skóry widzę śliczności. Gładko i nieporowato Very Happy

Ciekawi mnie jedno: skąd takie płaty, skoro nie żałuję sobie salicyla i atredermu i złuszczam się właściwie nieustannie Rolling Eyes

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lenna


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3842


Wysłany: Wto Mar 31, 2009 7:14
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


ja tez jestem po, dzieki Ani, ktora podzielila sie ze mna kwasem.
na poczatku bylam troche zla na siebie, ze znow cos majstruje przy pysku, ale szczerze mowiac efekt jest na tyle widoczny, ze warto pocierpiec.
w planach mam robic go wg schematu LRP, ktory opisuje Ewelina:

Eweliniator napisał:
W skrócie: 5-10 % peeling LHA(capryloyl salicylic acid) jest tak samo skuteczny albo ciut lepszy od 20-50 % peelingu glikolowego w zmniejszaniu zmarszczek i przebarwień. Peeling wykonywano co 2 tygodnie przez 12 tygodni (for 12 weeks at biweekly intervals – 6 x ?) zwiększając sukcesywnie stężenie w zależności od tolerancji pacjenta- królika. Roztworu LHA nie zmywano z twarzy.
Niewątpliwie eksperyment ma coś wspólnego z peelingiem LHA La Roche posay – Biomedic ( LU http://tiny.pl/vmvx) . Jednorazowa dawka LHA Biomedic Peel na twarz i szyję wynosi 6,5 ml i nakładana jest w trzech warstwach . Skład buteleczki ; ALCOHOL DENAT. • CAPRYLOYL SALICYLIC ACID . Patyczek z wacikiem do nakładania peelingu dołączony do kompletu zawiera HAMAMELIS VIRGINIANA/WITCH HAZEL WATER•ALCOHOL DENAT. Nie zmywa się i nie neutralizuje peelingu. W moich okolicach 1 zabieg wychodzi 250 zł. Ponoć chociaż zawiera alkohol to specyficzna budowa LHA powoduje mniejsze podrażnienia niż w przypadku kwasu salicylowego .
Skoro LHA jest już dostępny w jednym ze sklepików to po co przepłacać no i te specyfiki typu prepeel są dość proste do wykonania domowym sposobem.
Tutaj kryptoreklama tego peelingu i produktów LP oraz kobiałka opowiadająca co jej z pyskiem dohtor robił http://tiny.pl/vmvs

to, co pisza pod ostatnim linkiem mozna wlozyc miedzy bajki, bo nie dosc ze to wypala i prawie boli, to powoduje spore zaczerwienienie i luszczenie.
peeling zrobilam w sobote, chcialam zaczac od malego stezenia 5% i nalozyc 2 warstwy, niestety post factum okazalo sie, ze popierniczyl mi sie ciezar wlasciwy i zrobilam 2x10%. na 3-cia warstwe nie mialam juz sily. geba byla buraczana, pieczenie zmniejszylo sie po jakichs 2-3h na tyle, ze mozna bylo usnac. nie zmywalam kwasu - tak pisza i to wydaje sie miec sens. masa czasteczkowa LHA jest wieksza niz salicyla, wolniej on penetruje i trzeba go zostawic na pysku, zeby byl efekt. pytanie tylko dlaczego to takie ostre, skoro powinien dzialac lagodniej?
w kazdym razie na nastepny dzien bylam wciaz lekko malinowa, ale na tyle, ze mozna od biedy wyjsc z domu (jestem zaskoczona troche, bo w tym samym czasie u mojego peelingowego prowodyra Wink wciaz utrzymywal sie efekt rzodkiewki. moze to dzieki metronidazolowi, ktory stosuje albo dlatego, ze nie obdzieram sie na co dzien?). w kazdym razie zaczelam luszczyc sie wczoraj wieczorem, apogeum jest dzis. tak wiec pierwsza proba na moim pysku pokazuje, ze najlepszym dniem na takie fikolki jest czwartek.

pory pieknie zwezone, skora matowa, gladsza. miedzy oczami mam lekko ukosna zmarche z gatunku 'udaje, ze mysle' i jest jakby troche wygladzona.
dzialanie wyraznie widoczne i zamierzam zrobic 12-tygodniowa serie, tzn peel co 2-gi weekend. po wielu obdzieraczach z tret na czele mialam wrazenie generowania stanu zapalnego, a tu poza pierwszym szokiem - nic. buraka nie mam, naczynka bez zmian, twarz nie boli, nie wylazly zadne grudki. super kwasik.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Wto Mar 31, 2009 7:51
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


A ja odkąd wstałam nie mogę wyjść z szoku Exclamation

Wczorajsze pobojowisko przeszło do historii. Trochę kombinacji wieczorem wykonałam, żeby pozbyć się płatów skóry, to fakt, ale dziś gęba wyglada naprawdę super. Buraka ani maliny nie ma, zostały mi różowe paseczki cholerne między nosem a ustami, ale dały się łatwo ukryć bez pomocy korektora nawet, więc nie narzekam.

Łuszczenia niet a pory zwężone pięknie! Jeszcze nie wiem jak będzie z moim wiernym druhem - blaskiem - za wcześnie nań.

Póki co, jestem równie zadowolona jak koleżanka piętro wyżej, której omal nie zabiłam ciężarem kwasu GNgrave

Sądzę, że to moje błyskawiczne hiperłuszczenie to poateredmowa wylinka dodatkowo tylko podkręcona przez LHA - stąd pewnie różnica między mną a Lenną i w intensywności i w czasie.

Też mam zamiar pociągnąć dłużej tę terapię rozsądniej dobierając jej terminy i stężenia, bo naprawdę działa.

Przy LHA znakomicie sprawdza się powiedzenie: cierpieć dla urody Rolling Eyes

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lenna


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3842


Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 12:31
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



aniam69 napisał:
Póki co, jestem równie zadowolona jak koleżanka piętro wyżej, której omal nie zabiłam ciężarem kwasu GNgrave

no nie, wlasnie byc moze dzieki temu wzielam sie i zakochalam Wink
dzis sie jeszcze luszcze, ale sa to marne resztki. nie moge za to sie nadziwic jak to dziala - skora odswiezona, gladsza, bez podraznien i zaczerwienienia. powiem wiecej - jestem biala jak sciana, zupelnie nie wiem dlaczego.
w kwestii wspomagania gojenia to juz dawno zauwazylam cos takiego - w pierwszej chwili, gdy skora jest poparzona kwasem (dowolnym) najlepiej polozyc na skore jakiegos okluzyjnego tlusciocha z ew dodatkami lagodzacymi, pozniej gdy juz widac pierwsze oznaki luszczenia, skorki zaczynaja odstawac - wielkie natluszczenie powoduje, ze proces gojenia spowalnia, skora jakby sie maceruje i lepiej sie czyms lekko podsuszyc. ciapalam sie wiec mascia wit. gojaca wymieszana 1:1 z pasta cynkowa. nie sciagam tez odstajacych skorek, nawet podczas lekkiego masazu, moze nie wyglada to zbyt wyjsciowo, ale takie podejscie sie sprawdza (nie tylko po peelingach, ale tez np po jakims skaleczeniu, otarciu czy gmyraniu przy gebie). jestem naprawde jasna bez cienia zaczerwienienia, najpierw myslalam ze ta pasta cynkowa tak mnie pobielila, ale po umyciu jest to samo. moze 'gola' skora wciagnela troche cynku, ktorego potrzebowala?

jestem zachwycona tym peelingiem jak malo czym, naprawde.

znalazlam chyba tez odpowiedz na pytanie dlaczego mimo wiekszej masy czasteczkowej LHA podraznia bardziej niz salicyl. wieksza masa czasteczkowa to wolniejsze przenikanie, ale wcale nie znaczy ze mniejsze procentowo. LHA jest bardziej lipofilny, lepiej penetruje pory i wiecej go przelazi przez warstwe rogowa Arrow
Cytat:
LHA is synthesized by grafting a fat molecule onto salicylic acid. As a result of its structure, LHA is more lipophilic than its parent molecule; therefore it offers relatively better penetration into the epidermis with enhanced keratolytic activity. In addition, it is less acidic and so better tolerated as well. The pH of LHA is 5.5

(caly tekst warto przeczytac, pisza o laczeniu LHA z tret i korzysciach jakie z tego wynikaja)
http://dermatologytimes.modernmedicine.com/derm...icle/detail/32990
wlasnie (Ania i nie tylko), czy wy tez zauwazylyscie, ze to gmyra w porach lepiej i lepiej czysci (= lepiej zweza) niz salicyl? bo jak na razie mi sie tak wlasnie wydaje.
nie wiem tylko co maja na mysli z tym pH? chyba ze chodzi o gotowy produkt z LHA typu effaclar?
LRP co prawda poleca stosowanie LHA w niskim stezeniu miedzy peelingami, nie wiem jednak czy nie kosztowaloby to ciaglych (mniejszych lub wiekszych) podraznien, wiec na co dzien raczej zostaje przy salicylu.
znalazlam tez pewna substancje niwelujaca podraznienia po LHA (i innych kwasach), ale ze jest niedozwolona do stosowania w oficjalnej kosmetyce, wiec na ten temat poki co pomilcze. moze jak zglebie temat, to wtedy wrzuce info.

inne teksty:
- swieze porownanie skutecznosci LHA i nadtlenku benzoilu na tradzik:
Randomized study comparing the efficacy and tolerance of a lipophillic hydroxy acid derivative of salicylic acid and 5% benzoyl peroxide in the treatment of facial acne vulgaris
http://www3.interscience.wiley.com/journal/122208036
- porownanie odmladzajacej sily dzialania tretinoiny, LHA i glikolca na sfotostarzaly naskorek (eeee)
Comparative Effects of Retinoic Acid, Glycolic Acid and a Lipophilic Derivative of Salicylic Acid on Photodamaged Epidermis
Cytat:
Background: Studies comparing purported antiaging compounds are rare. Objective: To compare in a randomized, placebo-controlled double-blind study 10% glycolic acid (GA), 2% 2-hydroxy-5-octanoyl benzoic acid (beta-lipohydroxy acid, LSA) and 0.05% all-trans-retinoic acid (RA). Methods: Women volunteers treated one forearm twice daily with one of the active products and the other one with the vehicle. Comparative evaluations of efficacy were made using histochemistry and quantitative immunohistochemistry. Results: Improvement in the various epidermal compartments was the most prominent finding at the RA-treated site. The LSA-treated site also exhibited similar positive changes, although to a lesser degree. GA showed no significant effect. Conclusion: In the presently tested concentrations and formulations, RA had a beneficial impact upon the aging epidermis. LSA mimicked RA but with somewhat lesser efficacy. By contrast, GA appeared almost inactive.

http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.a...p;ArtikelNr=18178

boze, ale ja nadaje jak sie rozkrece...

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 13:27
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Lenna fachowo applause a ja tradycyjnie z pozycji użytkownika blheehee

Coś w tym jest, że LHA działa wolniej ale i dłużej (mam dziś niż intelektualny i nie mogę dojść czy to określenie ma jakiś sens), bo u mnie dziś druga faza złuszczania.

Wczoraj już miałam gębę gładką, słowo daję, całkiem bez skórek, a dziś łuszczy mi się małymi płateczkami od nowa. Niczego kwaśnego ani drażniącego na boku nie używałam, nawilżam, więc o co chodzi?

Dodam, że nie jest to kłopotliwe ale mnie zadziwia poprostu. Rodzaj przerwy w odbywaniu kary czy co? Laughing

A może on mnie ciągle penetruje? Shocked very happy

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lucylla


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 154
Skąd: Gdansk

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:27
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Obiecałam napisać o swoich wrażeniach po LHA,ale jakoś zapomniałam.Więc tak:czyści pory dobrze,z tym,że ja nie miałam zbyt wiele do czyszczenia,żadnych czarnych zaskórników na nosie,tylko trochę podskórnych grudek-z tym sobie poradził po jednym razie.Nie chciałam zbytnio się łuszczyć,mam tego dość po atre,ale się łuszczyłam i to dość upierdliwie,to znaczy takie drobne,suche skórki,które dość długo miałam.Skóra była trochę przesuszona,szczególnie pod oczami,nie wiem po co tam nałożyłam.Ale po wszystkim efekt bardzo dobry,przesusz minął,ratowałam się Alantawitem zmieszanym z HA i D-Pantenolem.W sumie jestem zadowolona,ale jeden raz to za mało,żeby były spektakularne efekty.Trzeba by zrobić cykl,jak piszę Lenna.Na razie robię Salipeg Smile więc LHA poczeka.A ijeszcze pszypomniałam sobie,że mnie bardzo pomaga w złuszczaniu skórek Sudokrem.


Ostatnio zmieniony przez lucylla dnia Wto Cze 14, 2011 10:41, w całości zmieniany 1 raz

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
iyo


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 44


Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 23:24
Temat postu: Gdzie kupić LHA??
Odpowiedz z cytatem


powiedzcie gdzie mogę kupic kwas LHA do samodzielnego przyrządzenia w domu??

znalazłam o nim dużo dobrych opinii w wątku "Kwasy lipohydroksylowe (lipohydroxy acids) LHA" i chciałabym spróbować.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 23:39
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


www.zrobsobiekrem.pl

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
malinowa


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2030


Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 9:24
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Czy mozna łączyć LHA z rolką, to znaczy w jednym tygodniu rolka, a za tydzień LHA?????

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 15:59
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Malinowa, nie odpowiem bo ja się nie roluję. Ale LHA polecam naprawdę mocno. Kołek w zęby i przemy ku piękności!

_________________

Babki, czy Wy nakładacie LHA wokół oczu?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 7:54
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Lenka, wczoraj wypadał termin następnego LHA.
Robiłaś??
Ja chyba dziś się odważę, ale dumam thinking nad stężeniem: 5 czy 10%?
I nad oczami też myślę, przywaliłam tam Atredermem, aż miło, więc chyba następnym razem dopiero.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
malinowa


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2030


Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:35
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem



aniam69 napisał:
. Ale LHA polecam naprawdę mocno. Kołek w zęby i przemy ku piękności!


Widzisz Aniam, ten kołek w zębach jak dla mnie to może być za mało. Z bolesnością rolki sobie poradziłam, ale tu nie da się Emli zastosować...

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:45
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Malinowa, wypróbuj na kawalątku ciała i wyczujesz drania. Niektóre dziewczyny piszą, że szczypanie jest średnie.
Jak masz rozszerzone pory, wierzaj mi, nic lepszego nie istnieje.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
midsummer


Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 179
Skąd: kraków

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 21:15
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Nienawidze was, napisze to jawnie. Obiecalam sobie, ze ogranicze zakupy i co. I wchodze na watek o LHA i JUZ WIEM, ZE MUSZE GO MIEC. Powinno sie karac dozywociem za takie kuszenie.
Tak na marginesie zapytam, czy ktos z was tez ma taka oporna skore na obdzieranie, jak ja. Zarzucilam mlekowca pod oczy 30%, gdzie skora jest cienka i wrazliwa (podobno), a luszczenia brak. Zaraz po peelingu polozylam calendulacrem babydream i na drugi dzien skora byla leciutko czerwona, na nastepny dzien juz normalna. Nie moge jej zmusic do luszczenia, ehh. Moze po LHA bym zluszczyla sie pod oczami.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 7:48
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


very happy
Milsummer, łuszczenia nie obiecujemy, ale burak i mikropory raczej pewne Wink (taki żarcik).

A poważnie, LHA mocno nie złuszcza i nie wszystkich wyburacza. U mnie łuszczenie to zadanie dla Atredermu, który stosowany od kilku lat - nie ustaje, co mnie nie cieszy akurat. Próbowałaś jakoś podkręcać tretinoinę?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
midsummer


Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 179
Skąd: kraków

Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 12:28
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Ania, nie stosuje tret. z tego powodu, ze narazie jestem strasznie zabiegana i nie mam czasu na kombinowanie recept. Wiem, ze czasem mozna zdobyc bez recepty, ale na szukanie apteki tez nie mam czasu ani nawet ochoty. Dlatego czekam na spokojniejszy okres w zyciu i ponowna przeprowadzke do Krakowa, narazie okresowo tkwie na wsi. Szkoda ze Atrederm jest na alkoholu, moja cera stala sie wrazliwa tak wlasciwie z dnia na dzien. Pare naczynek mi wyszlo kolo nosa i dlatego nie chce jej rozwscieczac alkoholem. Na jesieni poszukam odpowiedniego retinoidu dla siebie. A co do luszczenia, to u mnie mlekowy dziala z bardzo opoznionym zaplonem. Dzisiaj zauwazylam bardzo lekkie luszczenie pod oczami. Planuje nastepnym razem polozyc wiecej warstw kwasu. LHA i tak kupie, tylko jeszcze nie teraz, bo jestem chyba stratna 350zl. Pozale sie tutaj. Odsylalam staniki do sklepu internetowego, paczke wysylal chlopak. I zrobil glupote bo wyslal jak zwykly list piorytetowy. Gdyby wyslal poleconym albo chociaz jako paczke, to by dostal numer nadania. A tak to dupa zbita, mija 2 tydzien we wtorek, paczka nie dotarla do sklepu i juz stracilam nadzieje, ze dotrze.
Zarazilam sie chyba od Lenny pisaniem dlugich postow Very Happy

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniam69


Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 519


Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 13:58
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


rub
Współczuję, ale nie trać nadziei, niezbadane są poczynania poczty. Uszy do góry! Very Happy

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
malinowa


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2030


Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 8:55
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Aniam i inni biegli w temacie, czy jest sens stosować tonik LA ROCHE BIOMEDIC ROZTWÓR Z LHA PRZYGOTOWUJĄCY DO PEELINGU 200 ML ???
Mam gebę strasznie delikatną, więc może bym ją najpierw przyzwyczaiła...

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
midsummer


Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 179
Skąd: kraków

Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 10:34
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Ja nie jestem biegla w temacie, ale nie sadzisz ze taniej wyjdzie kupic lha i zrobic tonik ? Nie znam ceny tego toniku, ale znajac la roche pewnie nie jest tani. Chyba, ze juz masz ten tonik, to co innego.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
malinowa


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2030


Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 10:46
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


Nie mam jeszcze tego toniku, ale u mnie w aptece jest dziś mega promocja i tak sobie pomyślałam, że jak dziś kupię tonik (a raczej serum), to dziś zacznę (bo nie mam jeszcze LHA, ani glikolu więc sama nie zrobię). Pytanie czy warto się rozdrabniać, przyzwyczajać wrażliwą buźkę, czy też walnąć z grubej rury?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
midsummer


Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 179
Skąd: kraków

Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:27
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem


jesli cera wrazliwa to nie sadze, zeby walenie z grubej rury bylo dobrym pomyslem. Mnie potrafila podraznic witamina C 20% po 3 miesiacach przerwy.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Strona 1 z 6
Wyświetl posty z ostatnich:  
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu Forum Urody Strona Główna » Retinoidy i kwasy
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kontakt  Prywatność
© Forum Urody
Powered by phpBB